AUTO-BAN-IT Sp. J., ul. Stylowa 24, 93-414 Łódź, tel. 42 680 92 57, tel. kom. 606 206 335, NIP: 7292563327, REGON: 473287386

Naprawa pomp wtryskowych

Pompy Common Rail

System Common Rail poza elektronicznym sterowaniem składa się z trzech kluczowych podzespołów hydraulicznych, którymi są:
- pompa wysokiego ciśnienia
- szyna paliwowa
- wtryskiwacze.

Koniecznym warunkiem do prawidłowego funkcjonowania systemu jest wysokie ciśnienie paliwa. W tym systemie częścią odpowiedzialną za generowanie ciśnienia jest pompa wysokiego ciśnienia. W przypadku usterki niezbędna jest naprawa pomp paliwowych.

Po przebiegu wynikającym z eksploatacji samochodu mogą pojawiać się problemy z pompą wysokiego ciśnienia, najczęściej są to wycieki lub zużycie sekcji tłoczących, w wyniku których niezbędna jest regeneracja wtryskiwaczy Common Rail. Do sprawdzania parametrów tych urządzeń służy stanowisko probiercze EPS815, umożliwiające automatyzację procesu testowania sprzętu. Stół probierczy pozwala na wytworzenie oraz ciągłą regulację wysokiego ciśnienia wytwarzanego przez urządzenie w różnych zakresach prędkości obrotowych pod różnym obciążeniem. Jest to odzwierciedleniem warunków pracy tego elementu w samochodzie. Sprzęt na bieżąco mierzy wartości wydatku, ciśnienia oraz przelewu.

Naprawa pomp paliwowych – przyjmujemy następujące rodzaje urządzeń Common Rail:

  • CP1 (we wszystkich odmianach CP1K3, CP1S3, CP1H3),
  • CP3 (we wszystkich odmianach CP3S3, CP3HS3, CP3.4 stosowane w silnikach MAN z układem smarowania pompy olejem silnikowym),
  • Common Rail:
    • Delphi
    • Siemens VDO,
    • Denso.

Urządzenia różnią się przede wszystkim maksymalną wartością ciśnienia, którą są w stanie wytworzyć oraz sposobem jego regulacji.

Podczas profesjonalnej naprawy sprzętów systemu Common Rail wykonujemy następujące czynności:

  • demontaż podzespołu na części składowe,
  • dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
  • weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń,
  • montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami,
  • test końcowy po naprawie na stanowisku probierczym Bosch EPS 815,
  • wydruk wyniku testu.
Zakres naprawy pomp CR
Pompy VP29/30/44

Urządzenia typu VP29/30/44 posiadają sterownik umieszczony bezpośrednio na pompie, którego zadaniem jest właściwe w czasie sterowanie zarówno dawką, jak i kątem wtrysku. Dzięki wyższym ciśnieniom wtrysku i precyzyjnej kontroli dawkowania paliwa, sprzet typu VP29/30/44 zastąpiły pompy rozdzielaczowe starszej generacji (mechaniczne oraz EDC).

W porównaniu do zwykłych elementów rozdzielaczowych, prezentowane urządzenia typu VP29/30/44 są bardzo skomplikowanym sprzętem. To zapewnia bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa i właściwy kąt wtrysku. Parametry kontrolowane są natomiast przez sterownik pompy. Kiedy całe urządzenie ulegnie awarii, można je zregenerować w naszym serwisie.

Podczas regeneracji pompy wtryskowej VP wykonujemy następujące czynności:

  • demontaż podzespołu na części składowe,
  • dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
  • weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń,
  • montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami firmy Bosch,
  • kalibrację pomy na stanowisku EPS w celu wyznaczenia charakterystyk dawkowania,
  • programowanie pompy po kalibracji – wgranie wyznaczonych charakterystyk dawkowania,
  • test końcowy po naprawie na stanowisku probierczym Bosch EPS 815,
  • ustawienie początku tłoczenia w pompie,
  • wydruk wyniku kalibracji.
Zakres naprawy pomp VP
Gwarancja 24 miesiące

Naprawa pomp paliwowych CR/VP w naszym warsztacie wiąże się z okresem
24 miesięcznej gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów!

Gwarancja dotyczy wszystkich typów sprzętów, które regenerujemy. Protokół z parametrami pracy urządzenia po naprawie jest jednocześnie kartą gwarancyjną i dowodem jej sprawności. Wszystkie protokoły generowane są automatycznie przez stoły probiercze i są poparte specjalistyczną bazą danych.

Naprawa pomp paliwowych - warunki gwarancji

Warunkiem udzielenia 24 miesięcznej gwarancji jest prawidłowy montaż pompy do silnika. Montując urządzenie należy pamiętać o dobrym zabezpieczeniu wszystkich węży/rurek paliwowych. Przy montażu części VP należy pamiętać o ich ustawieniu względem rozrządu. Jeżeli konstrukcja na to pozwala, urządzenie VP powinno być dostarczone wraz z piastą/kołem zębatym, aby ustawić początek tłoczenia na stole probierczym, a następnie zamocować piastę/koło zębate odpowiednimi narzędziami. Przed uruchomieniem silnika należy upewnić się, że akumulator w samochodzie jest w pełni naładowany. Zalecamy również podłączenie zewnętrznego zasilania. Cały układ paliwowy należy odpowietrzyć. Odbierając naprawione urządzenie, dostaniesz od nas instrukcję jak go prawidłowo zamontować.

Należy również bezwzględnie zmienić filtr paliwa oraz upewnić się, że układ paliwowy jest odpowietrzony i nie zawiera zanieczyszczeń lub opiłków. Układ paliwowy powinien zostać napełniony napełniony olejem napędowym. Przy nieuzasadnionej reklamacji pomp i wtryskiwaczy koszty weryfikacji – opinii ponosi osoba reklamująca.

Jedyny autoryzowany Bosch Diesel Service w Łodzi

Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cookies tutaj.