Naprawa układów zasilania silników diesla.

AUTO-BAN-IT Sp. J.

ul. Stylowa 24, 93-414 Łódź
tel. 42 680 92 57, tel. kom. 606 206 335

Naprawa wtryskiwaczy Bosch

Informacje ogólne

Sterowane elektrycznie wtryskiwacze Common Rail to przełomowe rozwiązanie w silnikach wysokoprężnych. Głównie te urządzenia przyczyniły się do popularyzacji silników diesla w ostatnich latach. W odróżnieniu od urządzeń mechanicznych, model elektromagnetyczny lub piezoelektryczny realizuje dawkowanie paliwa do cylindra w kilku etapach, dzieląc wtrysk na fazę wstępną, główną oraz dotrysk. Aby zrealizować kilka faz w jednym cyklu pracy urządzenia załączane są przez dziesiętne części sekundy.

Trzeci etap naprawy

Wprowadzony trzeci stopień naprawy tych sprzętów pozwala na wymianę wszystkich części zamiennych urządzeń. Dzięki tym precyzyjnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego rozpylacza. Nowoczesne i specjalistyczne oprogramowanie umożliwia dobór wszelkich elementów regulacyjnych zgodnie z wytycznymi producenta, a dokładność pomiaru sięga 0,001 mm. Odpowiednio przeprowadzona regeneracja wtryskiwaczy Denso to gwarancja mniejszego zużycia i czystszych spalin. Oferowana technologia pozwala na naprawę ponad 90% przypadków uszkodzeń, związanych głównie ze zużyciem części rozpylającej, jak i z nieszczelnościami w obrębie zaworka sterującego.

Rodzaje wtryskiwaczy

Zajmujemy się naprawą wszystkich rodzajów wtryskiwaczy do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych::

  • jedno – sprężynowych
  • dwu – sprężynowych
  • naprawa wtryskiwaczy Bosch
  • naprawa wtryskiwaczy Delphi
  • naprawa wtryskiwaczy Denso

Dodatkowo nasza firma świadczy usługi w zakresie:

  • czyszczenia metodą termiczno-chemiczną pompowtryskiwaczy,
  • czyszczenia i testowania wtryskiwaczy benzynowych.

Objawy uszkodzeń

Najczęściej występujące objawy zabrudzenia lub uszkodzenia tych urządzeń:

  • odczuwalny spadek mocy silnika,
  • utrudniony rozruch lub brak możliwości rozruchu,
  • nierównomierna praca na biegu jałowym, zwiększone zużycie paliwa, szarpanie,
  • dymienie (na czarno lub biało),
  • trudności z wyłączeniem silnika,
  • samoczynne wyłączanie się silnika,
  • problemy z osiągnięciem wyższych prędkości obrotowych silnika,
  • powiększający się stan oleju silnikowego,
  • świecąca się kontrolka świec żarowych lub "check engine",
  • nieszczelność zewnętrzna (zalanie silnika olejem napędowym),
  • pęknięty lub wypalony tłok,
  • za duża ilość paliwa odprowadzana jest na przelew wtryskiwacza (badanie menzurkami podczas pracy silnika),
  • błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: wtryskiwaczy, przekroczenia dopuszczalnej adaptacji, ciśnienia na szynie itp.,

Zakres naprawy

Podczas profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy CRI (osobowych)/CRIN (ciężarowych) wykonujemy następujące czynności:

  • demontaż podzespołu na części składowe,
  • dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
  • wstępną weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń,
  • weryfikację niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu (szczególnie gniazdo zaworka sterującego),
  • montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami,
  • regulację parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu,
  • testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS,
  • mierzenie szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążenia, takich jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa,
  • wyznaczenia kodu IMA*,
  • wydruk wyniku testu.

*-dotyczy wtryskiwaczy firmy BOSCH

Gwarancja 24 miesiące

Na naprawione wtryskiwacze udzielamy
24 miesięcznej gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów!

Gwarancja dotyczy wszystkich typów wtryskiwaczy, jakie regenerujemy. Protokół z parametrami pracy wtryskiwacza po naprawie jest jednocześnie kartą gwarancyjną i dowodem jego sprawności. Wszystkie protokoły generowane są automatycznie przez stoły probiercze firmy Bosch i są poparte specjalistyczną bazą danych.

Warunki gwarancji

Warunkiem udzielenia 24 miesięcznej gwarancji jest prawidłowy montaż wtryskiwaczy do silnika. Przy montażu wtryskiwaczy należy:

  • oczyścić z zabrudzeń gniazda w głowicy silnika,
  • zamontować nowe podkładki termiczne.
  • dokręcić odpowiednim momentem lub/i kątem zgodnie z technologią jarzma/śruby mocujące wtryskiwacze.

Przed uruchomieniem silnika należy bezwzględnie zmienić filtr paliwa oraz upewnić się, że układ paliwowy jest odpowietrzony i nie zawiera zanieczyszczeń lub opiłków. Układ paliwowy powinien być napełniony olejem napędowym.
Przy nieuzasadnionej reklamacji wtryskiwaczy koszty weryfikacji – opinii  ponosi osoba reklamująca.

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Copyright (c) AUTO-BAN-IT 2011-2017.

Projekt: 7lab.pl   Wykonanie: CoolPage.pl

Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cookies tutaj.